:)

:)

Bicara Dengan Telinga

by 2:08 AM 0 comments
Bismilahirrahmanirrahim...


Alhamdulilah,setelah sekian lama,baru hati ini terdetik untuk berkongsi dalam menuturkan kata-kata tanpa bicara.Mengalunkan sebuah lagu tanpa irama,buat berkongsi bersama teman-teman.Apabila ilham itu datang,maka lakarkanlah ia dalam suatu lukisan pena meskipun tanpa kanvas.Kerana ilham adalah rahmatNya.Jangan pernah sia-siakan rahmat Allah.


Tuhan Yang Maha Penyayang.


Ujian Allah,Cinta Allah,Murka Allah.


Segala-galanya mengajar diri seorang wanita tentang erti hidup ini.Bukan mudah untuk menjadi manusia.Kerna apa?Kerana beban amanah yang cukup berat,membuat kita sedar tentang tanggungjawab sebenar kita.Sungguh,Detik demi detik yang berlalu,sebenarnya memberikan kita nikmat yang sungguh bermakna.Hanya persoalannya,samada kita sedar atau tidak.


Detik yang berlalu semakin mendewasakan.


Bila telinga menjadi teman setia.
Dan Kalam menjadi ekspresi diri di kala perlu.
Membuatkan Kadang-kala kita terlalu melebihkan kalam,sehingga melupakan sang telinga.




Mengapakah Allah menciptakan telinga itu dua?dan mulut itu satu?


Kerana Dia mahu kita menggunakan nikmat selari dengan kuantitinya.
Telinga itu jumlahnya dua.Maka perbanyakkanlah dalam hidup ini untuk lebih mendengar.
Mulut itu satu,kerna apa?Kerana Allah mahu kita berkata di saat perlu.Telinga yang dikurniakan nikmat yang lebih menjadi pemandu arah dalam merencana apakah nada kalam yang wajar dituturkan.


Hebat bukan ciptaan Allah?


Sebab itu Rasulullah hanya berbicara di saat perlu,hanya berbicara yang bermanfaat.Kerana Baginda bijak dalam menilai apakah sebenarnya hikmah di sebalik penciptaan.




Subhanallah!


----------------------------------------------------------------------------------
Kalam pemilik cintaku,
"Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras, sehingga (hatimu) seperti batu, bahkan lebih keras. Padahal dari batu-batu itu pasti ada sungai-sungai yang (airnya) memancar daripadanya. Dan ada pula yang terbelah lalu keluarlah mata air daripadanya. Dan ada pula yang meluncur jatuh kerana takut kepada Allah. Dan Allah tidaklah lengah terhadap apa yang kamu kerjakan."
[QS Al-Baqarah, 2:74]

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment