:)

:)

LAFAZ بسم الله الرحمن الرحيم KUNCI BUKA PINTU SYURGA...

by 1:54 AM 1 comments
......بسم الله الرحمن الرحيم

....يا الله يا توهنكو
Tuhan sekalian alam...
Engkau menguasai masyrik wal maghrib...
Tuhan yang memegang hati-hati hambaNya..
Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

....يا الله يا توهنكو
HambaMu tunduk patuh kepadaMu..
HambaMu menagih simpati dan rahmatMu...
HambaMu menongkah segala onak dan duri untuk menggapai redhaMu Ya Allah..
HambaMu merindui untuk bertemu denganMu Ya Rabbul Izzati...

....يا الله يا توهنكو
Dalam pengharapan hambaMu yang menggunung ini...
Terdetik perasaan gundah,bimbang,khuatir dan cemas Ya Allah..
Bisakah aku menerima pengampunanMu ..
Sedangkan dosaku umpama buih dilautan..

....يا الله يا توهنكو
Jiwaku bergetar tatkala ku hitung kembali dosa-dosaku..
Masihkan ada ruang untukku menerima keampunan dariMu...
Mampukah lagi untukku menikmati rahmatMu yang melangit luas...
Ampunilah dosaku Ya Allah...

....يا الله يا توهنكو
Kurenung kembali hidupku...
Kemanakah ku habiskan sisa-sisa hidupku..
Apakah aku telah melaksanakan amanah sebagai Khalifah di bumi ini..
Menitis air mataku Ya Allah...
Menitis air mataku Ya Rahman...
menitis air mataku Ya Rahim..

....يا الله يا توهنكو
aku seolah-olah terleka dengan nikmat indahnya dunia...
Amanahmu ku ambil enteng...
Lantaran hatiku berdetik..'ah,masih ada waktu untukku'...
Sedangkan kematian bakal menjemputku tanpa mengenal waktu...

....يا الله يا توهنكو
Sepenuh jiwa dan ragaku aku bermohon..
Titipkanlah dalam hatiku perasaan cintaMu yang agung..
Tiupkanlah ke dalam rohku,rasa kehambaan yang tinggi..
agar aku mampu untuk mencintaiMu...
sehebat cinta para syuhada'Mu yang berkorban hanya untuk mendapat redhaMu..

....يا الله يا توهنكو
teringatku akan pesanan Baginda s.a.w...
Jalan ke syurga dikelilingi dengan kepayahan..
jalan ke neraka pula di kelilingi dengan nafsu dan syahwat..
Bantulah aku melawan nafsuku Ya Allah...
Kerana aku tidak sanggup menghadapi siksa nerakaMu itu...

....يا الله يا توهنكو
Aku amati dan renungi FirmanMu Ya Allah..
'Ketahuilah,sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat..'
asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh dengan agama Allah..
Kuatkanlah imanku dalam menghadapi fitnah dunia dikala ini...
Sesungguhnya hanya padaMu aku bermohon dan berserah...




.

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

1 comment:

  1. salam..
    sekadar teguran..
    sebenarnya statement anda ni salah..
    yang lebih tepat..
    kalimah "laa ilah illa Allah" merupakan kunci pintu syurga..
    berdasarkan hadith "sesiapa yang mengucapkan kalimah 'laa ilah illa Allah' dengan penuh keikhlasan, maka dia akan masuk ke syurga"
    wallahua'lam

    ReplyDelete