:)

:)

Carilah dirimu

by 3:46 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim


Bagaimanakah caranya ingin mengenal diri sendiri?Aku pasti setiap insan memiliki jawapannya yang tersendiri.Tapi pernahkah kamu mendengar bahawa jika kamu ingin mengenal dirimu,kenalilah Tuhanmu.


Bagaimana?
Aku pun masih memahaminya.


Kadang-kala aku menemui diriku.Kadang-kala aku turut kehilangan diriku.
Ternyata memahami diri sendiri itu juga amat sukar.


Namun,apa yang pasti,di saat aku mula menghampiriNya,aku mulai menemukan diriku.
Kapankah teka-teki ini bisa terungkai?


Jangan ditanya pada diriku.Kerna aku turut tidak memiliki jawapannya.
Cuma ku harap,Dia segera mengizinkanku  menemui jawapannya.


-sufiyyimraah-

Baru aku menyadari bahawa cintaku kepada sastera semakin hebat.Kerna disebalik sebuah kata-kata,ku yakin,tersembunyi sebuah perasaan yang menakjubkan.Meskipun aku bukanlah seorang penuntut Sastera.Ya Allah,bantulah aku dalam segala-galanya.


p/s:belajar untuk memahami segala perkara salam pemikiran yang positif.Aku tinggalkan sebuah bait lirik ntuk dihayati liriknya dalam pencarian mengejar cintaNya.



Entah Berapa Kali
kucuba Membohong Hati Ku Ini
hebat Dilanda
rindu Padamu
namun Semua Alasan
rapuh Bagaikan Awan Berarak
yang Memang Tidak Pernah Abadi
dan Terlalu Cepatnya Berlalu
pabila Di Giring Angin
dan Mudah Pula Layu
selepas Ia Melimpahkan
titis-Titis Ehsan

kini Hatiku Sangat Terdesak
untuk Memilikimu
agar Bisa Aku Meneruskan
sisa-Sisa Hidupku Ini
seperti Manusia Yang Punya Kekasih
yang Punya Kekasih

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kalam Pemilik Hatiku,
Dan adapun orang yg takut kepada Tuhannya dan ia menahan diri dari hawa nafsu. Maka syurgalah tempat tinggalnya. Qs.an-naziat : 40-41

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment