:)

:)

Hidup itu Seni

by 12:26 AM 0 comments



Sujud ku bersimpuh
Dalam kebimbanganku ya Allah
Kupanjatkan doa
Memohon lindungilah jalanku
Manakala Aku
Tak pasti kemana ku melangkah
Kuatkan hatiku
Agar tak segan
Saat aku menyapa
Kuserahkan hidupku
Matiku hanya padamu
Kuserahkan dukaku
Bahagia ku kepadamu
Pasrah ku berserah
Dengan keikhlasan ku ya Allah
Semua yang terjadi
Karena kehendakmu
yang Maha Kuasa



------------------------------

Menongkah aliran kehidupan kadang-kala memeritkan.
Aliran deras mulai melemaskan.
Langkah pula semakin longlai.

Namun, keperitan inilah mengajar erti kehidupan.
Jangan pernah takut.
Biar dihina.
Biar dicaci.

Apa yang penting.
Aku tahu siapa aku.
Apa yang penting.
Aku belajar.
Apa yang penting.
Aku puas.

Hidup adalah satu seni.
Payah untuk difahami
Buat seorang abdi.

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment