:)

:)

Amirah 1

by 9:22 PM 0 comments

Angin memukul sayu pipi muslimah itu. Amirah mengorak langkahnya longlai. Di kepalanya terngiang-ngiang kata-kata perjanjian yang dilafazkan beberapa hari lalu. Penat mindanya berputar. Berfikir dan terus berfikir. Apakah ini yang terbaik buatnya? Apakah dia kuat untuk menghadapi semua ini? 

Matanya melilau ke sekeliling. Ramai manusia berjalan melewatinya. Satu persatu wajah ditatapi penuh gelisah. Mereka ini semua bakal menjadi tanggungjawabku. Detik hati kecilnya berkata.

Kehidupannya seakan berubah 360 darjah. Amirah bukan Amirah yang dahulu. Dirinya hilang seketika. Hembusan angin mematikan lamunannya. Hidup bukan seperti yang kita mahukan. Tetapi apa yang Dia mahukan. Amirah sedar, ramai yang berdiri di sisinya. Tetapi pada satu ketika, Amirah juga sedar dia semakin bersendirian. Bersendirian mencari siapa Amirah sebenarnya. Hari-hari yang berlalu terus berlalu. Namun, hari yang mendatang tiba, menjadi kerisauan buat si gadis ini.

Hanya satu penguat jiwa kecil ini,
Allah berfirman dalam surah al-Baqarah ayat 30
" Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu mengetahuinya"


Amirah cuba memejamkan mata, mencari sinar disebalik gelita.

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment