:)

:)

Seminar Sony Vegas

by 2:42 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Sehari selepas mengikuti Seminar Little Caliph di Shah Alam, saya terus menuju ke Kelana Jaya bagi mengikuti Seminar VIMT ( Video Internet Marketing Training). Dua perkara yang saya sangat idamkan. Tarbiyah anak-anak dan penguasaan dalam teknik video. Allah memang adil dan sentiasa membuka pintu bagi hambaNya. Kedua-dua kehendak ini saya peroleh dalam minggu yang sama. Kuasa Allah tiada tandingnya!



Saya menghadiri seminar ini bersama-sama dengan 5 sahabat. Minat kami yang sama menjadikan kami melangkah ke tempat yang sama. Hanya dengan satu tujuan iaitu untuk memperbaiki mutu video yang kami hasilkan. Rata-rata peserta seminar tersebut adalah bertujuan untuk mempromosikan bisnes dan produk masing-masing. Namun kami mengambil kesempatan ini untuk lebih mendalami ilmu Sony Vegas. 

Sehari mengikuti seminar, rasa sungguh berbaloi. Bermula daripada teknik NLP dalam penghasilan video sehinggalah kepada tutorial membuat video sendiri. Sungguh mengujakan hati. 

Di sini,saya cuba kongsikan teknik NLP dalam peribadi seorang manusia.
1) Visual
2)Auditory
3)Kinestatik
4)Audio digital

Jenis Visual
-orang yang suka warna
-suka kepada jenis-jenis bentuk
-orang yang sangat berani.Jika bercakap suka pandang mata orang dihadapannya

Jenis Auditory
-suka muzik
-suka bercakap
-suka bercerita

Jenis Kinestatik
-sentiasa bergerak
-suka kepada sentuhan
-Suka bertindak
-suka unsur-unsur emosi

Jenis Audi Digital
-suka kepada fakta
-suka bercakap dengan diri sendiri
-suka kepada soalan
-sangat aktif monolog dalaman

Semua jenis-jenis NLP ini boleh digunakan dalam penghasilan video yang menarik. Banyak sungguh sharing,ilmu yang kami peroleh. Hati saya tersenyum dengan bentuk tarbiyah yang Allah hadirkan. ^_^
Pengalaman adalah guru terbaik. 

Satu perkara yang sangat membuat saya terkesan adalah.Kata-kata daripada Puan Diyana Tahir bahawa

SHARE benda yang dari HATI.Apa sahaja yang DARI hati akan MENYENTUH hati.


sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment