:)

:)

Usrah Kami

by 2:13 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim,

Benarlah, Usrah itu menyegarkan hati. Usrah itu merawat duka. Usrah itu teman bicara. Usrah itu teman tawa. Usrah itu saling menegur kealpaan diri.

Sepanjang berusrah dengan adik-adik usrah, jiwa saya semakin mengenal Dia.

Celoteh mereka menggirangkan hati. Cukup dengan melihat wajah mereka, adakalanya bibir saya terkaku. Hebat aturan Allah. Dia temukan saya dengan adik-adik usrah yang periang. Dalam tawa kami, ada nasihatnya. Satu persamaan yang paling ketara antara kami adalah minat kami yang sama. Iaitu makanan. ^_^

Kami sangat suka bila bicara bab makanan. Mungkin itu yang lebih mengeratkan ukhuwah sesama kami.

Setiap orang ada peranan masing-masing. Setiap kali Usrah, memang telah dibahagikan tugasan. Siapa yang akan berkongsi. Biar semua dapat merasa, nikmat berkongsi cerita. Berkongsi ilmu.

Mulai hari ini, setiap kali kami berusrah, kami akan bertukar-tukar nota cinta. Allah. Bahagia.

Nota-nota cinta ini akan jadi kenangan kami, bila kami tidak bertemu lagi selepas ini.

Hadiah daripada adik usrah saya, Nik Syafiqah


Apple saya sangat comel.

Hadiah daripada adik usrah saya, Farah Atikah

Thabatkan kami dalam jalan perjuanganMu, Ya Allah

sufiyy imra'ah

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment